Zwroty nadpłat (gotówka, przelew, karta płatnicza)

Dane zarządu, budżetowanie, transmisja danych do księgowości, analizy księgowe
panorama
Aktywny
Posty: 20
Rejestracja: 2013-03-26, 16:22
Lokalizacja: Panorama Morska
Kontakt:

Zwroty nadpłat (gotówka, przelew, karta płatnicza)

Post autor: panorama »

Gdy gość dokona nadpłaty na swoją rezerwację należy mu różnicę wynikającą z nadpłaty zwrócić. Można ją zwrócić gotówką, przelewem na konto lub zrobić zwrot na kartę płatniczą w zależności czym gość płacił.
Zwracając gotówkę wystawiamy dokument KW (kasa wyda) przez co zmniejsza się nasze saldo gotówkowe w kasie. A jak oznaczyć zwrot przelewem bądź na kartę płatniczą tak by odpowiednie salda się zmniejszyły (przelew - suma przelewów, karta - suma płatności przyjętych za pomocą karty)?
Wystawiając KW nie ma możliwości oznaczenia jakiego rodzaju był zwrot.
Awatar użytkownika
jevkoo
Administrator
Posty: 482
Rejestracja: 2009-05-17, 19:28
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jevkoo »

Zwracając zapłatę kartą lub przelewem wykonujemy zapłatę tym samym rodzajem dokumentu tylko z wartością ujemną. Najprościej poprzez anuluj - system dokona korekty zapłaty taką samą wartością. Można też zdefiniować w miarę potrzeby nowy dokument np. korekta przelewu.
ODPOWIEDZ