Imienna karta rabatowa

Wyjaśnienia związane z działalnością Hotelu (m.in. moduły Recepcja, Housekeping, Administracja)

Moderator: jacqueline

AJP_Kuba
Ekspert
Posty: 155
Rejestracja: 2009-06-05, 07:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Imienna karta rabatowa

Post autor: AJP_Kuba »

Chcemy pewnej grupie klientów przypisać prawo do rabatu na podstawie karty magnetycznej. Zasadniczo rabat jest przypisany do osoby, a karta służy tylko do identyfikacji osoby- do testów można równie dobrze kod karty wpisywać z klawiatury:)
Kupujemy paczkę kart magnetycznych, czytnik (USB, PS/2), podłączamy, uruchamiamy notatnik, przeciągamy kartę i liczymy, ile znaków ma odczytany kod. W parametrach DMPlaza ustawiamy DlugOsobaKartaMagnet na tę wartość. Jeśli parametr jest ustawiony na wartość wyższą, plaza będzie pytać o poprawność przy każdym przypisaniu karty do osoby; jeśli niższą - kod będzie ucinany.
Istotny jest też parametr RabatNaliczanyReczniePoZamknieciuFaktury, odpowiadający za naliczenie rabatu dla utworzonej faktury; możliwe trzy ustawienia:
=> 0 - po wystawieniu dokumentu sprzedaży jest nadawany rabat PŁATNIKA
=> 1 - po wystawieniu dok. sprzedaży -> górna ikona "zmień rabat dla dokumentu" -> ustawiamy się w polu karta, przeciągamy -> jest nadawany rabat OSOBY; można podać rabat "z ręki"
=> 2 - teoretycznie jak 1, ale nie można określić opcji rabatu (tylko karta). W praktyce nie szuka rabatu, więc go też nie nadaje

Przypisanie karty do Gościa
Na formularzu osoby, na ostatniej zakładce w polu "karta magnetyczna" przeciągamy kartę
Plaza wymaga, aby jedna karta była przypisana do jednej osoby - nie można tej samej karty przydzielić dla dwóch osób.

Na formularzu firmy nie znalazłem analogicznego pola
indywidulane rabaty gości/firm zostawimy sobie na później

Meldowanie
Wybieramy daty, pokój, cenę bazową. Wciskamy "sprawdź kartę magnetyczną płatnika" (przy polu Płatnik"), przeciągamy kartę, klikamy w dowolnym miejscu okna (żeby plaza wiedziała, że to już cały kod karty) - zostanie wyszukany Gość, Płatnik (jeśli istnieje powiązany z Gościem), zostanie nadany rabat OSOBY (od ceny bazowej za pobyt).
Zakładam, że nie mamy cenników z rabatami

usługi
Tu się zaczynają problemy
- dodając usługę (nowa/jednorazowa), rabat nie jest uwzględniany - ani jako procent rabatu, ani przez wyszukiwanie cennika (próbowałem nawet włączać rabaty indywidualne)
- aby podać cenę z rabatem, trzeba wybrać asortyment, cennik
- można podać rabat "z ręki" ale NIE KALKULATOREM - tylko z klawiatury!
- brak ograniczenia rabatu >100%?
- nawet jeśli podamy rabat, jego wysokość (%) nie jest zapamiętywana; nie jest też nadawany znacznik "usługa była już rabatowana" => automatyczny rabat będzie mógł znów opuścić cenę

Rozliczanie
a. przy wystawianiu faktury z rachunków jest opcja "udziel rabatu od wartości dokumentu", ale:
- karty tu nie przeciągniemy - rabat trzeba podać ręcznie
- rabat płatnika czy osoby nie zostanie podpowiedziany - trzeba podać go ręcznie
- jeśli podamy rabat, zostanie on udzielony, ale pozycje nie zostaną oznaczone jako już rabatowane
b. po wystawieniu faktury - górna ikona "udziel rabatu do faktury"
- zachowanie zależy od parametru "rabatnaliczanyreczniepozamknieciufaktury" -> patrz wyżej
- nie nadaje statusu "pozycja była już rabatowana", czyli można użyć kilka razy, aby rabatować w kółko to samo

Asortyment
W formularzu asortymentu jest opcja "można udzielać rabatów" -posobnie jak "można scalać", dotyczy ona WYŁĄCZNIE automatów. Użytkownik mający uprawnienia, może nadać rabat do każdego asortymentu, ale np. górna ikona ikona "udziel rabat do faktury", czy opcja w oknie wystawiania faktury z rachunków, nadają upust tylko wtedy, gdy:
- asortyment może być rabatowany
- usługa nie była już wcześniej rabatowana - o ile ten znacznik zostanie utworzony
Awatar użytkownika
jevkoo
Administrator
Posty: 480
Rejestracja: 2009-05-17, 19:28
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jevkoo »

Przede wszystkim karty definiujemy jako katy firmy i karty osoby.
Pole "karta magnetyczna" jest polem do utrzymania zgodności wersji w dół.
Karty takie muszą być najpierw zarejestrowane - inaczej system je odrzuci.
Innymi słowy wchodzimy w housekeeping, kontrolę dostępu i tam definiujemy karty i ich przeznaczenie.
cdn
AJP_Kuba
Ekspert
Posty: 155
Rejestracja: 2009-06-05, 07:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: AJP_Kuba »

Karta magnetyczna przypisana do osoby i służąca de facto tylko do jej wyszukania zadziała jak opisałem, nie zostanie "odrzucona". Poświęciłem "trochę" czasu, żeby opisać stan faktyczny.
Mechanizm rejestrowania karty nie wyprostuje prostego faktu, że nie da się na poziomie usługi zapisać procentu udzielonego rabatu, zatem można ją sobie rabatować w kółko (to samo z samą fakturą).

Z kolei karta zarejestrowana - dalej będę ją nazywał "zegarek", jak to widnieje w okienkach programu. Poza tym rozdzielę w ten sposób "stary" mechanizm kart magnetycznych, zegarki jako karty rabatowe, oraz zegarki jako portfel elektroniczny (czy zegarek może jednocześnie pełnić obie funkcje?)

I teraz:
- aby udzielić rabatu do faktury, zegarek musi być przypisany do FIRMY (firmy->dolna ikona karty -> nowy), ale nie musi być rejestrowany (kontrola dostępu -> zarejestrowane karty); udzielany jest rabat z karty, nie przypisany do firmy
- w tej samej procedurze, zegarek przypisany do osoby, nawet po rejestracji, nie jest wyszukiwany
- do osoby można przypisać tylko zarejestrowane zegarki; do firmy - pełna dowolność
- przy dodawaniu meldunku, zegarek firmy jest wyszukiwany (znajduje firmę, wstawia jako płatnika); zegarek osoby - nie
- przy dodawaniu usługi np, do pobytu, nie zauważyłem opcji wyszukania karty; czyli zawsze dodajemy usługę w pełnej kwocie, i nie bardzo możemy podać klientowi faktyczną jej cenę (z uwzględnieniem jego rabatu)
To tak na szybko sprawdzone możliwości - po weekendzie będę miał czas na klikanie;)

EDIT (2014-05.26):
1. unikalność karty:
a. zegarek o danym numerze może jednocześnie być karta firmy i karta osoby
b. nie może być jednocześnie dwóch zegarków firmy o tym samym numerze - daty nie mają znaczenia (przy czym wyszukiwanie obejmuje tylko karty aktywne wg dat). Przy próbie rejestracji - dostaniemy komunikat, iż istnieje już karta o takim numerze identyfikacyjnym.
c. nie może być jednocześnie dwóch AKTYWNYCH zegarków - przy próbie rejestracji otrzymamy stosowny komunikat z możliwością dezaktywacji poprzedniego zegarka (nastąpi tylko dezaktywacja - jeśli chcemy rozliczać taki stary zegarek, to ręcznie).

2. Karty firmy rejestrują się "ot-tak"; zegarki osoby wymagają włączonego modułu z biblioteki pproxcard.dll i wpisu w kartach zarejestrowanych (patrz: temat o portfelach elektronicznych)
Ostatnio zmieniony 2014-05-26, 13:11 przez AJP_Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
AJP_Kuba
Ekspert
Posty: 155
Rejestracja: 2009-06-05, 07:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: AJP_Kuba »

v4411. Usługa zapamiętuje wysokość (%) rabatu. Nie wiem, ile wersji wstecz już ma poprawkę.
ODPOWIEDZ