Konfiguracja dostępności pokoi w systemach online

Awatar użytkownika
jevkoo
Administrator
Posty: 480
Rejestracja: 2009-05-17, 19:28
Lokalizacja: Skoczów

Konfiguracja dostępności pokoi w systemach online

Post autor: jevkoo »

Konfiguracja dostępności typów pokoi
Dostęp do konfiguracji znajdziemy w menu Pokoje i pomieszczenia->lista typów pokoi->Dostępność
Operacja ma na celu określenie jaka liczba pokoi zostanie wystawiona do sprzedaży.
Należy w odpowiednie pola wpisać jakiego obiektu dotyczy konfiguracja (dla wieloobiektowej instalacji), jakiego zakresu czasu dotyczy.
Allotment można konfigurować niezależnie dla każdego typu pokoju i zakresu czasu. Może istnieć zatem kilka konfiguracji dla każdego pokoju, jednak tylko jedna w danym czasie dla jednego typu pokoju.
Jeżeli hotel używa podtypów pokoju - definiujemy je analogicznie.
Brak konfiguracji allotmentu powoduje wysyłkę zerowej dostępności pokoju.

Obrazek

Sprawdzenie
Eksport Allotmentu możemy sprawdzić w rezerwacjach. Proszę używać rozważnie na rzeczywistych bazach.
- Prześlij allotment obiektu do rez. online służy do przesłania całego allotmentu za dany okres do yieldplanet- Aktualizuj zmiany w obłożeniu w rez. online wysyła tylko różnice w przesłanym allotmencie, a nowym stanem obłożenia. jeśli w tzw. międzyczasie nie było ruchu w hotelu, nie przesyła nic.
W tym samym menu możemy sprawdzić rezerwacje w yieldplanet dla każdego z profili importu niezależnie. Pobrane rezerwacje widoczne są w liście "Rezerwacje online" w module Recepcja.
Obrazek
Allotment jest wysyłany zawsze dla wszystkich profili.
Po włączeniu automatycznej aktualizacji obłożenia korzystanie z tego menu nie jest konieczne. DM Plaza wysyła zmiany allotmentu zgodnie z ustawionym harmonogramem.

Zmiana ad hoc
Zmianę dostępności można wykonać dla poszczególnych typów i dni bezpośrednio z listy rezerwacji online w zakładce dostępność.
Obrazek
Poprzez wybranie dnia i typu można zwiększyć lub zmniejszyć dostępność na dzień.
Proszę pamiętać, ze wpisana wartość ma być różnicą pomiędzy obecnym a żądanym stanem a nie stanem żądanej dostępności.
Uwaga: Proszę używać funkcji dla dostępności poszczególnych dni. Do zmiany okresów służy funkcja opisana wyżej.
Ostatnio zmieniony 2018-08-31, 21:09 przez jevkoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jevkoo
Administrator
Posty: 480
Rejestracja: 2009-05-17, 19:28
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jevkoo »

Rezerwacja internetowa może być potwierdzana automatycznie lub interaktywnie.
Służą do tego parametry:
PotwierdzRezerwacjeOnlineTylkoJesliWolne
parametr potwierdzi tylko rezerwację jeśli istnieje ciągły wolne miejsce na przyjęcie rezerwacji dla dokładnie tego typu i podtypu pokoju.
CzyPytacODOdanieNiepotwierdzonejGdyBrakMiejsc
Parametr aktywny tylko jeśli poprzedni ustawiony na zero. W tej sytuacji system kolejno będzie usiłował przyjąć rezerwację w innym podtypie pokoju, typie pokoju i przyjmie rezerwację jako niepotwierdzoną.
Ustawienie parametru na zero spowoduje wykonanie tych operacji "cicho" bez powiadamiania użytkownika o błędach i krańcowym wypadku przyjęcie jako niepotwierdzonej i ew. stworzenie overbookingu.
Proszę pamiętać o tym, ze systemy online nie sprawdzają (za wyjątkiem komunikacji dwustronnej z profitroom) czy dany pokój można zająć w jednym terminie. Sprawdzają tylko czy hotel posiada zasoby do przyjęcia rezerwacji bez względu na to czy pobyt odbędzie sie w jednym pokoju.
ODPOWIEDZ