Na liście faktur mamy pod górną ikoną opcje m.in. "twórz fakturę z proforma" i "twórz fakturę zaliczkową z proforma". Na ile udało mi się stwierdzić, od ponad dwóch lat jest ten sam problem:
Twórz fakturę z proforma jest powiązana z parametrem InvoiceFromProFormaId (standardowo tworzy fakturę, rodzaj dokumentu 101); jeśli zmienimy wartość parametru, tworzy zgodne z nim dokumenty sprzedaży (np. paragony)
Twórz fakturę zaliczkową z proforma zachowuje się niezgodnie z oczekiwaniami - zamiast generować dokument zaliczkowy typu zgodnego z parametrem (tym samym, co powyżej, tworzy... zaliczkową proformę.
Od niedawna można sobie próbować obejść problem, generując najpierw żądany typ dokumentu (twórz fakturę z proforma), a później PPM-> operacje na dokumencie -> zmień na dokument zaliczkowy.
Przypomnienie dla użytkowników, którzy operują różnymi prefiksami (np. prefiksy miesięczne, różne dla faktur zwykłych/zaliczkowych/rozliczających, różne dla typów dokumentów, stanowisk, czy użytkowników):
faktura na podstawie z innej dostaje prefiks taki, jak podstawa*
*faktura vat, ale też paragon, proforma, oraz inne definiowane typy dokumentów sprzedaży. Wyjątkiem jest korekta, niby też powstająca na podstawie innej, ale różnica jest w mechnizmie: faktura z proformy, paragon fiskalizujący fakturę, faktura do paragonu, czy faktura wystawiana przez "kopiuj dokument" są kopiami dokumentu; korekta jest nowym dokumentem, odwołującym się do faktury.
Dokumenty "twórz z proforma"
v.4233
Twórz fakturę zaliczkową z proforma tworzy fakturę zaliczkową. Nie wiem, czy od tej wersji, czy zostało to poprawione kilka wersji wcześniej - przypadkiem zauważyłem zmianę działania.
Utworzona w ten sposób faktura nie ma np. informacji o kwotach w poszczególnych formach płatności - zatem o ile nie zostanie "przeklikana", to raporty (faktura, jesli szablon zawiera informacje o kwotach w poszczególnych formach płatności; raport dokumentów wg form płatności) nie będą się zgadzały.
Twórz fakturę zaliczkową z proforma tworzy fakturę zaliczkową. Nie wiem, czy od tej wersji, czy zostało to poprawione kilka wersji wcześniej - przypadkiem zauważyłem zmianę działania.
Utworzona w ten sposób faktura nie ma np. informacji o kwotach w poszczególnych formach płatności - zatem o ile nie zostanie "przeklikana", to raporty (faktura, jesli szablon zawiera informacje o kwotach w poszczególnych formach płatności; raport dokumentów wg form płatności) nie będą się zgadzały.