Optima, a błąd powtarzania klienta

Dane zarządu, budżetowanie, transmisja danych do księgowości, analizy księgowe
Awatar użytkownika
jevkoo
Administrator
Posty: 490
Rejestracja: 2009-05-17, 19:28
Lokalizacja: Skoczów

Optima, a błąd powtarzania klienta

Post autor: jevkoo »

Zdarzenie:
Klient używa 1 Optimy do księgowana z 3 obiektów posiadających odrębne bazy DM Plaza.
Po pewnym czasie kontrahentom w Optimie zostają przypisani inni kontrahenci.

Przedstawiam wynik analizy przesłany przez serwis Opt!my, dotyczący błędów w imporcie:
"W pliku importu jest wypełniane pole "PODMIOT_ID" unikalnym kluczem nadawanym kontrahentowi przez Plazę. Jednak kontrahenci są wciąż dodawani także w OPTIMIE, w wyniku czego najprawdopodobniej w obu programach zaczęły się te klucze nakładać i ten sam klucz dotyczy innego kontrahenta w Plazie a innego w OPTIMIE. Świadczy o tym fakt, że program nie chce zaimportować ani nawet zaktualizować nowego kontrahenta - bo nie zgadza mu się akronim z identyfikatorem.
Rozwiązaniem jest przygotowywanie pliku do importu w ten sposób, że wszystkie pola "PODMIOT_ID" pozostaną puste, w taki sposób:
<PODMIOT_ID></PODMIOT_ID>
lub w taki:
<PODMIOT_ID/>
Przy takim rozwiązaniu program będzie rozpoznawał kontrahentów tylko po akronimie (czyli po zawartości pola:"PODMIOT"), a OPTIMA będzie nadawała własne identyfikatory nowym kontrahentom. OPTIMA i Plaza będą miały inne identyfikatory dla tych samych kontrahentów ale takie same akronimy"