Plaza w niektórych miejscach rozpoznaje asortyment po kodzie. Aktualne wersje zmieniły podejście do niego - obecnie kod asortymentu nie może zawierać znaków specjalnych (kropki, &). Ta modyfikacja w programie może wywołać nieoczekiwane efekty, ponieważ kod asortymentu jest modyfikowany niezależnie od tego, czy go odblokujesz; wystarczy np. zmienić cenę minimalną asortymentu, aby zadziałał mechanizm "oczyszczania" kodu.
Jeśli w bazie przestało działać np.:
* automatyczne scalanie asortymentu
* jakaś usługa domyślna
* przypisywanie asortymentu przy transferze z zewnętrznego POS
To sprawdź odpowiednie przypisania, prawdopodobnie ktoś edytował używany w konfiguracji asortyment ze "specjalnym" kodem.
Jest to modyfikacja o tyle nieprzyjemna, że dość dawno temu edycja kodów asortymentu została ograniczona przez zablokowanie pola. Nasze "kody specjalne" (np. z kropkami) były bezpieczne, bo ich ewentualna zmiana była wymuszona, każdorazowo i jawnie. Teraz może odbywać się w tle, całkowicie niezamierzenie i niezauważalnie