Wprowadzenie
System Plaza realizuje wysyłkę do KAMSOFT. Dane są wymieniane automatycznie po dodaniu transakcji.
Jednakże z różnych powodów transakcja może być odrzucona.
Błąd i diagnostyka
Na przykładzie osoby prześledzimy postępowanie w sytuacji awaryjnego przesłania danych:
1. Kontrahent wysłany ma odwrócony kolor numeru. Dla białego tła i czarnej czcionki będzie to biała czcionka i czarne tło.
Dodatkowo kontrahent ten ma przyporządkowane konto wysłane z systemu księgowego.
Inna możliwością jest sprawdzenie numeru tego kontrahenta używanego do komunikacji z Plaza 2022:
2. Błędy w komunikacji i brak przesłanych w ten sposób kontrahentów sa wyszczególnione w specjalnym raporcie
3. Aby wysłać ponownie należy sprawdzić najpierw powód błędu, który jest widoczny w logu. Najczęstszym błędem są niewypełnione poprawnie dane (data urodzenia, PESEL etc). Miejsce sprawdzania na rysunku poniżej:
Widać historię wysyłki od dołu:
a) Wysyłka danych zakończona błędem - niepoprawna data urodzenia
b i c) poprawienie daty urodzenia przez operatora
d) wysyłka niepoprawna - zbyt długi czas oczekiwania, bład sieci
e) wysyłka zakończona sukcesem (po pierwszym błędzie)
Ponowna wysyłka
W przypadku błędu wysyłki, sygnalizacji błędnego kontrahenta, należy dane poprawić (jeśli jest taka potrzeba) i ponownie wysłać.
Można to zrobić dwojako:
1) Wysłać ponownie:
lub
2) Poprosić system KAMSOFT o konto
Po każdej z tych operacji należy sprawdzić czy numer kontrahenta został pobrany
Wysyłka danych do Kamsoft, błedy wysyłki
Moderator: jacqueline