Sztuczna inteligencja - Asystent korespondencji

Moderator: jacqueline

Awatar użytkownika
jevkoo
Administrator
Posty: 489
Rejestracja: 2009-05-17, 19:28
Lokalizacja: Skoczów

Sztuczna inteligencja - Asystent korespondencji

Post autor: jevkoo »

Wstęp
Automatyzacja i robotyzacja w branży HoReCa postępuje nie od dziś, a pandemia pokazała, jak wiele obustronnych korzyści przynosi inwestycja w profesjonalne oprogramowanie do obsługi hotelu. Sztuczna inteligencja, czyli modele komputerowe, dzięki którym maszyny i systemy naśladują niektóre ludzkie funkcje poznawcze, jest więc naturalnym kolejnym krokiem rozwoju technologii, także w hotelarstwie.

Jednym z najprostszych zastosowań sztucznej inteligencji w hotelarstwie powiązana jest z recepcją i procedurami meldunkowymi. Inteligentne, uczące się stale chatboty czy wirtualni asystenci dostępni są dla gości 24/7. Odpowiadają na pytania związane z rezerwacją, pobytem, rozliczeniami. Proponują usługi komplementarne do zapytań. Komunikują się w języku rozmówcy i aktualizują dane w oprogramowaniu PLAZA.

Oddany do Państwa dyspozycji asystent jest naszym najnowszym rozwiązaniem. Pomaga odpowiadać na listy, pozwala na tworzenie podziękować i tworzy SMS o treści podpowiadanej przez nasz system.

Po połączeniu z serwerem pocztowym może w określonych godzinach całkowicie przejąć odpowiadanie na listy pozwalając na natychmiastową reakcję na zgłoszenie gościa.

Użytkowanie w hotelu

Menu Asystenta znajdą Państwo zarówno w menu SMS Listy rezerwacji, jak i w liście pobytów.

Obrazek

Otworzy podstawowe narzędzie, jakim jest asystent korespondencji.

Obrazek

Po otwarciu asystenta, pytanie i tytuł mejla zostanie podpowiedziane automatycznie na podstawie szablonu, który jest zdefiniowany przez hotel w listach opisów (o tym w dziale "konfiguracja").
Po wciśnięciu przycisku "zapytaj AI" Plaza zapyta AI wg zdefiniowanego modelu i wyświetli odpowiedź.
Możemy skorzystać z wielu modelów (lista modele AI), jednak sugerujemy korzystanie z modelu domyślnego. Niektóre z modeli służą tyko do tworzenia obrazów.

Przycisk "Moderuj korespondencje" pozwoli na sprawdzenie czy odpowiedź nie zawiera słów zabronionych (np. seks, przemoc, wulgaryzmy).
Przycisk "skopiuj odpowiedź" skopiuje odpowiedź do schowka (zaskoczenie, prawda?).
Wyślij email służy do wysłania wiadomości o treści skomponowanej przez AI, tytule pobranym z opisu, na adres gościa. Email będzie wysyłany z poczty indywidualnej recepcjonisty w zależności od ustawień w parametrach.
Przycisk "Wstaw szablon" Wstawia jeden z gotowych szablonów z listy szablonów. Szablony sa pobierane zarówno z programu Plaza, jak i lokalnego pliku.
Przycisk "Wstaw wizytówkę" wstawia wizytówkę zapisaną lokalnie.
"Dodaj obraz" pozwala na urozmaicenie korespondencji za pomocą zdjęcia. Zdjęcie lub obraz zostanie dołączone do emaila.

Do tworzenia zróżnicowanych odpowiedzi służą listy "Schemat", która pozwala na ukierunkowanie odpowiedzi w pożądanym przez nas kierunku, oraz styl rozmowy. Styl rozmowy określa temperaturę korespondencji od formalnej po styl kolokwialny. Możemy dostosować styl naszej korespondencji do gościa. Proszę pamiętać, że styl kreatywny (wysoka temperatura korespondencji) może doprowadzić do uzyskania niezgodnych z prawda odpowiedzi, gdy system nie będzie mógł znaleźć odpowiedzi w danych lub w sieci.

W zakładce "historia" znajdą Państwo wszystkie zapytania do AI

Obrazek

Odrębnym narzędziem jest Mini AI. Jest to funkcja przeznaczona dla szybkiej podpowiedzi w SMS-ach czy mejlach. Bazuje na tekście wpisanym w okno SMS czy mejl i szybko je przetwarza.

Obrazek


Konfiguracja

Aby zacząć pracować z Open AI musimy uzyskać klucz umożliwiający połączenie.
Klucz ten wpisujemy w definicję profilu Importu.
Niezbędna jest tez biblioteka pPlazaOpenAI.dll
Parametr OpenAITypBiblioteki musi być ustawiony na 1

W celu łatwej pracy z Asystentem możemy zdefiniować szablony (opisy), które ułatwią zadawanie pytań. Dzieje się to analogicznie jak w przypadku SMS czy mejli - patrz: viewtopic.php?t=289]Tworzenie szablonów SMS.

Do wysyłania mejli niezbędne jest zdefiniowanie parametrów poczty w hotelu.

Obrazek

Obecnie można zautomatyzować proces odpowiedzi w rezerwacji, podczas pobytu, po wymeldowaniu, oraz ogólny dla gościa.

Historię pytań można znaleźć w katalogu /LOGS w pliku Historia.AI.log

Wizytówkę oraz szablony definiujemy w program.ini jak niżej:

Kod: Zaznacz cały

[OpenAI]
VERSION=1
TEMPERATURA=0
STYL=0
WIZYTOWKA=Pozdrawiam serdecznie||Grzegorz Drzewiecki
[TEMPLATE]
T1=Zapytaj o pogodę
T2=Dodaj układ listu