Aplikacje mobilne, gościnność profesjonalna.
Aplikacja na urządzenia mobilne, pobierana bezpłatnie przez gościa hotelowego. Korzystanie z aplikacji nie wymaga uiszczania przez użytkownika żadnych dodatkowych opłat. Jedynym warunkiem do korzystania z aplikacji jest posiadanie urządzenia mobilnego.
bukovina_powiadomienia (2)
Aplikacja w swojej wersji docelowej stanowi kompleksowy pomost łączący gościa z hotelem. Dzięki funkcji rezerwacji w czasie rzeczywistym gość ma możliwość dokonania decyzji o wyborze usługi z każdego miejsca. Dzięki możliwości płatności online lub nie ujawniając swoich danych bankowych ma możliwość zapłaty za dokonanie rezerwacji. Minimalny koszt obsługi takich płatności w porównaniu z opłatami prowizyjnymi za korzystanie z zewnętrznych systemów rezerwacyjnych sprawia, ze w kasie hotelu pozostaje znacznie więcej pieniędzy. Dzięki temu promowana jest także strona internetowa hotelu.
Piękno aplikacji mobilnych polega także na tym, ze to hotel decyduje o tym jak, gdzie i komu przesyła informacje o usłudze. Zalet tego typu segmentacji rynku nie sposób wyliczyć. Główną i najważniejszą jest ściśle targetowanie reklamy, tak aby trafić z konkretną propozycją do konkretnego klienta. Powiązanie aplikacji mobilnej z serwisami społecznościowymi, miedzy innymi z Facebookiem sprzyja kreowaniu marki. Dzięki zaangażowaniu gości hotel stanowi centrum wirusowego rozpowszechniania informacji o nim. W okresie kiedy ponad miliard osób korzysta w aktywny sposób z medium jakim jest Facebook ta funkcja jest nie do przecenienia. Najważniejsza funkcja to nawiązanie relacji z gościem, przekazanie mu poczucia bezpieczeństwa poprzez zapewnienie go, że jego czas wolny został w profesjonalny sposób zagospodarowany przez hotel. Jedynym problemem gościa jest konieczność wyboru miedzy wieloma proponowanymi atrakcjami. Gościnność to nie tylko polska cecha narodowa, dla hotelarza to podstawa jego profesjonalizmu.
Zasada działania aplikacji.
Obsługiwane systemy to iOs (iPhone, iPad), Android, Windows Phone. Aplikacja jest wgrywana na telefon (tablet) użytkownika – gościa hotelu. Można tego dokonać np. poprzez App Store, Google Play Po wgraniu aplikacja musi zidentyfikować gościa. Można to przeprowadzić przez indywidualne logowanie lub podanie numeru rezerwacji.Działanie aplikacji jest niezależne od miejsca, w którym przebywa gość, jednakże rodzaj powiadomień jest dobierany do długości jego pobytu. Powiadomienia są wyświetlane na ekranie telefonu lub tabletu.
Wyróżniamy cztery rodzaje informacji wyświetlanych na ekranie użytkownika (gościa):
powiadomienia indywidualne,
indywidualne informacje pobytowe,
plan imprez,
powiadomienia reklamowe.
Ad 1
Powiadomienia indywidualne są zależne od zamówionych przez gościa usług. Pojawiają się tylko w trakcie pobytu gościa w hotelu. Informują o terminie wykonania usługi (np. zabiegu SPA, terminie kolacji). Powiadomienia te służą także o przekazaniu ostrzeżeń lub informacji skierowanych do konkretnego gościa (np. zbliżającej się godzinie wymeldowania z obiektu). Informacje te pojawiają się w postaci „wyskakujących dymków” na ekranie telefonu, tabletu gościa.
bukovina_timeline (2)Ad 2
Indywidualne informacje pobytowe. Są to informacje przeznaczone tylko dla gościa, dotyczące jego pobytu takie jak – wysokość rachunku gościa, stan konta gościa (dla kart przedpłatowych i elektronicznego portfela) obciążenia rachunku gościa czy też przysługujące mu świadczenia.
Dane te są wyświetlane tylko w czasie pobytu gościa w obiekcie. Po czasie wyjazdu wyświetlany jest tylko rachunek ogólny.
Ad 3
Plan imprez, plan zajęć, plan pobytu. Wyświetla się w postaci linii czasu. Atrakcje, które są dostępne cały dzień widoczne są na górze ekranu (np. dostęp do centrum SPA). Eventy które są czasowe (np. posiłki, animacje) rozłożone są na przewijanej linii czasu z określeniem godzin, w których są dostępne. Zaletą takiego rozwiązania jest, że gość w wolnej chwili jest w stanie zapoznać się z całym planem dnia i ma możliwość zaplanowania swojego pobytu. Możliwe jest również umieszczenie krótkiego opisu danej atrakcji. Plan taki obejmuje cały pobyt gościa w obiekcie. Informacje te są wyświetlane tylko podczas pobytu gościa.
Ad 4
Informacje reklamowe. Informacje te są aktualizowane poprzez internet niezależnie od pobytu gościa. W przypadku zaproszeń skierowanych bezpośrednio do gościa wyświetlane są one w postaci wyskakujących dymków.
DM Plaza mobile
DM Plaza mobile
Ostatnio zmieniony 2013-12-15, 22:48 przez jevkoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Sposób wykorzystania w DM Plaza
Aby wykorzystać powiadomienia mobilne w DM Plaza można skorzystać z modułu Urządzenia mobilne. Hotel musi być wcześniej zarejestrowany w Plaza Oprogramowanie. Bez rejestracji funkcje mobilne ni będą wysyłały informacji.
Znajdują się tam moduły wysyłania powiadomień (nie związanych bezpośrednio z rezerwacją), lista urządzeń podłączonych do powiadomień oraz kalendarz.
Dzięki kalendarzowi wysyłamy tzw. kalendarz hotelu, czyli stały rozkład zajęć w hotelu wraz z ich opisem.
Definiując kalendarz należy zwrócić uwagę, że zakres dat, to zakres w którym zdarzenia się będą wyświetlały, a godziny, to godziny trwania zdarzenia.
Jeśli zdarzenie zdefiniujemy jako wydarzenie cykliczne (np. codzienne), pojawi się ono codziennie inaczej pojawi się ono tylko raz w dniu rozpoczęcia wyświetlania.
To są wydarzenia ogólne, dostępne dla wszystkich mieszkających w danym hotelu, bez względu na ich wykupione usługi.
Indywidualne usługi i zajęcia dostępne są dopiero po zarejestrowaniu rezerwacji w urządzeniu mobilnym. Proszę pamiętać, ze zarówno osobo, rezerwacja i grupa (jeśli jest) muszą być zarejestrowane, Jeśli jeden z tych składników nie zostanie zarejestrowany system zgłosi błąd. Rezerwacje rejestrujemy w liście rezerwacji. Powiadomienia usług i atrakcji będą się pojawiały tylko w czasie gdy gość jest w hotelu. Po wyjeździe lub przed nim będziemy mu mogli wysyłać tylko informacje nie związane z bieżącymi usługami.
Rezerwacja zawsze może być zmieniona poprzez wybranie polecenia menu "zmień dane rezerwacji".
Każda usługa może zostać wysłana jako powiadomienie na urządzenie mobilne. jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy rezerwacja jest zarejestrowana. Nie można wysłać usługi nie związanej z rezerwacją. Opis usługi, który gość znajdzie w zakładce powiadomienia - jest to opis asortymentu. Definiujemy go w dane wspólne->asortyment->lista asortymentu.
Opis samego powiadomienia, który pojawi się w komunikacie powiadomienia możemy także zdefiniować wcześniej i wybrać za pomocą "książeczki" znajdującej się w poku "uwagi"
Możemy także wysyłać usługi SPA. Tak jak w poprzednim przypadku usługa SPA musi być powiązana z osobą mieszkająca w hotelu lub rezerwacją. Powiadomienie zostanie wysłane na godzinę przed czasem wykonania. pis usługi, który gość znajdzie w zakładce powiadomienia - jest to opis asortymentu. Definiujemy go w dane wspólne->asortyment->lista asortymentu.
Wysyłanie powiadomień z menu usługi mobilne służy do szybkiej wysyłki na urządzenia mobilne. Można tam wysłać powiadomienia tylko dla osoby,, dla całego hotelu i dla grupy.
Powiadomienia nie muszą być związane z konkretną usługą. System odrzuci powiadomienie, które ma taką sama nazwę i rozpoczyna się o takiej samej godzinie jak już istniejące.
Znajdują się tam moduły wysyłania powiadomień (nie związanych bezpośrednio z rezerwacją), lista urządzeń podłączonych do powiadomień oraz kalendarz.
Dzięki kalendarzowi wysyłamy tzw. kalendarz hotelu, czyli stały rozkład zajęć w hotelu wraz z ich opisem.
Definiując kalendarz należy zwrócić uwagę, że zakres dat, to zakres w którym zdarzenia się będą wyświetlały, a godziny, to godziny trwania zdarzenia.
Jeśli zdarzenie zdefiniujemy jako wydarzenie cykliczne (np. codzienne), pojawi się ono codziennie inaczej pojawi się ono tylko raz w dniu rozpoczęcia wyświetlania.
To są wydarzenia ogólne, dostępne dla wszystkich mieszkających w danym hotelu, bez względu na ich wykupione usługi.
Indywidualne usługi i zajęcia dostępne są dopiero po zarejestrowaniu rezerwacji w urządzeniu mobilnym. Proszę pamiętać, ze zarówno osobo, rezerwacja i grupa (jeśli jest) muszą być zarejestrowane, Jeśli jeden z tych składników nie zostanie zarejestrowany system zgłosi błąd. Rezerwacje rejestrujemy w liście rezerwacji. Powiadomienia usług i atrakcji będą się pojawiały tylko w czasie gdy gość jest w hotelu. Po wyjeździe lub przed nim będziemy mu mogli wysyłać tylko informacje nie związane z bieżącymi usługami.
Rezerwacja zawsze może być zmieniona poprzez wybranie polecenia menu "zmień dane rezerwacji".
Każda usługa może zostać wysłana jako powiadomienie na urządzenie mobilne. jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy rezerwacja jest zarejestrowana. Nie można wysłać usługi nie związanej z rezerwacją. Opis usługi, który gość znajdzie w zakładce powiadomienia - jest to opis asortymentu. Definiujemy go w dane wspólne->asortyment->lista asortymentu.
Opis samego powiadomienia, który pojawi się w komunikacie powiadomienia możemy także zdefiniować wcześniej i wybrać za pomocą "książeczki" znajdującej się w poku "uwagi"
Możemy także wysyłać usługi SPA. Tak jak w poprzednim przypadku usługa SPA musi być powiązana z osobą mieszkająca w hotelu lub rezerwacją. Powiadomienie zostanie wysłane na godzinę przed czasem wykonania. pis usługi, który gość znajdzie w zakładce powiadomienia - jest to opis asortymentu. Definiujemy go w dane wspólne->asortyment->lista asortymentu.
Wysyłanie powiadomień z menu usługi mobilne służy do szybkiej wysyłki na urządzenia mobilne. Można tam wysłać powiadomienia tylko dla osoby,, dla całego hotelu i dla grupy.
Powiadomienia nie muszą być związane z konkretną usługą. System odrzuci powiadomienie, które ma taką sama nazwę i rozpoczyna się o takiej samej godzinie jak już istniejące.
Ostatnio zmieniony 2013-12-23, 02:09 przez jevkoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Poniższy dokument przedstawia omówienie najważniejszych funkcji aplikacji mobilnej
EKRAN 1 (proces parowania rezerwacji)
Podaj numer rezerwacji,
Podaj skróconą nazwę rezerwacji (opcjonalnie)
Przycisk "Pomin" - jest to przycisk umożliwiający przejście do aplikacji
bez możliwości odbioru zindywidualizowanych
powiadomień i timelinu.
EKRAN 2 (omówienie ogólnych funkcji dolnego menu)
kluczyk - Przejście do opcji wpisania numeru rezerwacji,
usunięcia lub dodania kolejnych
nowości - Opcja odbioru powiadomień wysyłanych
z systemu hotelowego
Twój pobyt - Szczegółowe informacje o atrakcjach przygotowanych
dla danego gościa hotelowego
(informacje pobierane z DM Plaza).
W sytuacji nie podania numeru rezerwacji dostępne będą tylko ogólne informacje dostępne
dla wszystkich gości hotelowych
(zakładka zmienia nazwę na oferta)
Ekran 3a (Twój Pobyt)
Oferta dla Ciebie to zakładka zawierająca informacje o atrakcjach
przygotowanych dla gościa hotelowego
w trakcie całego pobytu
Ekran 3b (Twój Pobyt)
Zakładka Twój pobyt zawiera oś czasu pokazującą zindywidualizowane atrakcje
dostępne dla użytkownika w danym dniu
EKRAN 4 (widok powiadomień)
Nowości to pełna lista powiadomień wysyłanych
do użytkownika aplikacji
EKRAN 5 (szczegółowy opis atrakcji)
Ekran jest dostępny po wywołaniu atrakcji
dostępnych z poziomu ekranu nr 3a, 3b oraz 4
EKRAN 1 (proces parowania rezerwacji)
Podaj numer rezerwacji,
Podaj skróconą nazwę rezerwacji (opcjonalnie)
Przycisk "Pomin" - jest to przycisk umożliwiający przejście do aplikacji
bez możliwości odbioru zindywidualizowanych
powiadomień i timelinu.
EKRAN 2 (omówienie ogólnych funkcji dolnego menu)
kluczyk - Przejście do opcji wpisania numeru rezerwacji,
usunięcia lub dodania kolejnych
nowości - Opcja odbioru powiadomień wysyłanych
z systemu hotelowego
Twój pobyt - Szczegółowe informacje o atrakcjach przygotowanych
dla danego gościa hotelowego
(informacje pobierane z DM Plaza).
W sytuacji nie podania numeru rezerwacji dostępne będą tylko ogólne informacje dostępne
dla wszystkich gości hotelowych
(zakładka zmienia nazwę na oferta)
Ekran 3a (Twój Pobyt)
Oferta dla Ciebie to zakładka zawierająca informacje o atrakcjach
przygotowanych dla gościa hotelowego
w trakcie całego pobytu
Ekran 3b (Twój Pobyt)
Zakładka Twój pobyt zawiera oś czasu pokazującą zindywidualizowane atrakcje
dostępne dla użytkownika w danym dniu
EKRAN 4 (widok powiadomień)
Nowości to pełna lista powiadomień wysyłanych
do użytkownika aplikacji
EKRAN 5 (szczegółowy opis atrakcji)
Ekran jest dostępny po wywołaniu atrakcji
dostępnych z poziomu ekranu nr 3a, 3b oraz 4