Konfiguracja dostępności pokoi w systemach online
: 2018-01-10, 10:02
Konfiguracja dostępności typów pokoi
Dostęp do konfiguracji znajdziemy w menu Pokoje i pomieszczenia->lista typów pokoi->Dostępność
Operacja ma na celu określenie jaka liczba pokoi zostanie wystawiona do sprzedaży.
Należy w odpowiednie pola wpisać jakiego obiektu dotyczy konfiguracja (dla wieloobiektowej instalacji), jakiego zakresu czasu dotyczy.
Allotment można konfigurować niezależnie dla każdego typu pokoju i zakresu czasu. Może istnieć zatem kilka konfiguracji dla każdego pokoju, jednak tylko jedna w danym czasie dla jednego typu pokoju.
Jeżeli hotel używa podtypów pokoju - definiujemy je analogicznie.
Brak konfiguracji allotmentu powoduje wysyłkę zerowej dostępności pokoju.
Sprawdzenie
Eksport Allotmentu możemy sprawdzić w rezerwacjach. Proszę używać rozważnie na rzeczywistych bazach.
- Prześlij allotment obiektu do rez. online służy do przesłania całego allotmentu za dany okres do yieldplanet- Aktualizuj zmiany w obłożeniu w rez. online wysyła tylko różnice w przesłanym allotmencie, a nowym stanem obłożenia. jeśli w tzw. międzyczasie nie było ruchu w hotelu, nie przesyła nic.
W tym samym menu możemy sprawdzić rezerwacje w yieldplanet dla każdego z profili importu niezależnie. Pobrane rezerwacje widoczne są w liście "Rezerwacje online" w module Recepcja.
Allotment jest wysyłany zawsze dla wszystkich profili.
Po włączeniu automatycznej aktualizacji obłożenia korzystanie z tego menu nie jest konieczne. DM Plaza wysyła zmiany allotmentu zgodnie z ustawionym harmonogramem.
Zmiana ad hoc
Zmianę dostępności można wykonać dla poszczególnych typów i dni bezpośrednio z listy rezerwacji online w zakładce dostępność.
Poprzez wybranie dnia i typu można zwiększyć lub zmniejszyć dostępność na dzień.
Proszę pamiętać, ze wpisana wartość ma być różnicą pomiędzy obecnym a żądanym stanem a nie stanem żądanej dostępności.
Uwaga: Proszę używać funkcji dla dostępności poszczególnych dni. Do zmiany okresów służy funkcja opisana wyżej.
Dostęp do konfiguracji znajdziemy w menu Pokoje i pomieszczenia->lista typów pokoi->Dostępność
Operacja ma na celu określenie jaka liczba pokoi zostanie wystawiona do sprzedaży.
Należy w odpowiednie pola wpisać jakiego obiektu dotyczy konfiguracja (dla wieloobiektowej instalacji), jakiego zakresu czasu dotyczy.
Allotment można konfigurować niezależnie dla każdego typu pokoju i zakresu czasu. Może istnieć zatem kilka konfiguracji dla każdego pokoju, jednak tylko jedna w danym czasie dla jednego typu pokoju.
Jeżeli hotel używa podtypów pokoju - definiujemy je analogicznie.
Brak konfiguracji allotmentu powoduje wysyłkę zerowej dostępności pokoju.
Sprawdzenie
Eksport Allotmentu możemy sprawdzić w rezerwacjach. Proszę używać rozważnie na rzeczywistych bazach.
- Prześlij allotment obiektu do rez. online służy do przesłania całego allotmentu za dany okres do yieldplanet- Aktualizuj zmiany w obłożeniu w rez. online wysyła tylko różnice w przesłanym allotmencie, a nowym stanem obłożenia. jeśli w tzw. międzyczasie nie było ruchu w hotelu, nie przesyła nic.
W tym samym menu możemy sprawdzić rezerwacje w yieldplanet dla każdego z profili importu niezależnie. Pobrane rezerwacje widoczne są w liście "Rezerwacje online" w module Recepcja.
Allotment jest wysyłany zawsze dla wszystkich profili.
Po włączeniu automatycznej aktualizacji obłożenia korzystanie z tego menu nie jest konieczne. DM Plaza wysyła zmiany allotmentu zgodnie z ustawionym harmonogramem.
Zmiana ad hoc
Zmianę dostępności można wykonać dla poszczególnych typów i dni bezpośrednio z listy rezerwacji online w zakładce dostępność.
Poprzez wybranie dnia i typu można zwiększyć lub zmniejszyć dostępność na dzień.
Proszę pamiętać, ze wpisana wartość ma być różnicą pomiędzy obecnym a żądanym stanem a nie stanem żądanej dostępności.
Uwaga: Proszę używać funkcji dla dostępności poszczególnych dni. Do zmiany okresów służy funkcja opisana wyżej.