DM Plaza ma możliwość automatycznego dostosowywania prefiksu oraz fiskalizacji w zależności od statusu VAT nabywcy.
1. Dopisywanie faktury
Podczas dopisywania faktury po wybraniu nabywcy system sprawdza, czy nabywca jest czynnym płatnikiem VAT.
Sprawdzenie opiera się na wcześniej wpisanych danych w module Baza klientów.
Informacje służące do sprawdzenia to NIP klienta (1) i status "czynny płatnik VAT".
W przypadku wątpliwości można sprawdzić status płatniku w oparciu o bazę GUS (2)
W przypadku jeśli pole NIP jest wypełnione i płatnik jest czynnym płatnikiem VAT prefiks i numeracja jest wybrana właściwa dla podmiotów będących płatnikami VAT. Ma to także przełożenie na przyszłą fiskalizacje dokumentu.
Automatyczna zmiana prefiksu jest tylko możliwa w momencie dopisywania faktury.
Zmiana statusu "Nabywca nie jest czynnym płatnikiem VAT" powoduje zmianę na numeracji prefiksu na właściwy dla nabywców innych niż płatnicy VAT.
Taka zmiana ma również przełożenie na wydruk fiskalny dokumentu.
Po zatwierdzeniu dokumentu system zapyta się czy taka zmiana jest permanentna, czy użytkownik chce zmienić status firmy z płatnika czynnego na "nie-Vatowca".
Zatwierdzenie powoduje zmianę permanentną.
Odwrotnie jest w przypadku osób fizycznych/ firm innych niż płatnicy VAT. Odpowiednio ekrany:
2. Konfiguracja prefiksu
Prefiksy konfigurujemy w definicjach dokumentu:
Domyślnie prefiks dla osób fizycznych dla danego dokumentu jest taki sam jak dla Płatników VAT.
Gdzie 1 - prefiks dla faktur 2- prefiks dla faktur dla osób fizycznych
Dodatkowo możemy skonfigurować fiskalizację tylko dla osób fizycznych
Robimy to na następnej zakładce:
Zmiana statusu płatnika podczas wystawiania dokumentu
Moderator: jacqueline