Internat: Karty wynajmu i ich rozliczanie
: 2020-11-01, 19:34
DM Plaza 2019 od wersji 5055 daje możliwość tworzenia kart wynajmu i rozliczania ich.
Poniżej w punktach opiszemy przygotowanie systemu do tworzenia kart wynajmu.
1. Przygotowanie umowy.
Podstawowa czynność pozwalająca na definiowanie kosztów ponoszonych podczas wynajmu.
gdzie
1. Cenniki umowy, definiujące poszczególne koszty
2. Definicje stawki
3. Czego dotyczy umowa
Definicje stawki mogą przyjmować wartości:
-brak
-koszt
-prowizja
-kara umowna
Dotyczy przyjmuje wartości:
-brak
-rezerwacja
-konferencja
-parking
Sposób naliczenia należy wybrać jeden z poniższych:
-wg krotności (ilości)
-wg krotności (ilości) * ilość nocy
-wg krotności (ilości) * ilość godzin
-za ilość usług (trzeba wybrać asortyment)
-za ilość usług * ilość naliczeń (trzeba wybrać asortyment)
-za ilość usług w grupie asortymentu (trzeba wybrać grupę asortymentu)
-za ilość usług w grupie asortymentu * ilość naliczeń (trzeba wybrać grupę asortymentu)
-za powierzchnię pomieszczenia
-za powierzchnię pomieszczenia * ilość nocy
-za powierzchnię pomieszczenia * ilość godzin
-za ilość osób
-za ilość osób * ilość nocy
-za ilość osób * ilość godzin
Istotnym jest zdefiniowanie kogo dotyczy pozycja, czy zleceniobiorcy, czy zleceniodawcy.
Jeśli pozycja jest kosztem, wypełniamy pole stawka, jeśli ceną - pole cena.
Tworząc pozycje umowy należy mieć na uwadze, że system będzie rozpoznawał koszty po asortymencie lub grupie asortymentu. I tak dla przykładu koszt wynajmu parkingu będzie rozpoznawany po asortymencie "parking" jeśli taki pojawi się w sprzedaży (usługach, rezerwacji parkingu, etc).
Koszty można powiązać z grupą asortymentu (np noclegi).
2. Tworzenie, rejestracja skierowań.
Skierowania są niezbędne do powiązania kosztów internatu z rezerwacjami internatu.
Skierowania wypełniamy na liście skierowań jak niżej:
Skierowanie musi być powiązane z rezerwacją.
Efektem takiego skierowania jest wydruk:
3. Karta najmu pokoju
Konsekwencją powyższych jest karta najmu pokoju, którą można wydrukować z menu potwierdzeń pobytów/meldunków.
Wydruk będzie poprawny jedynie w przypadku poprawne wypełnienia cenników umowy i przypisania jej do pobytu.
Brak przypisanej umowy powoduje brak rozliczenia przychodów.
4. Karta najmu parkingu
Jeśli gość korzysta z parkingu możemy dodatkowo stworzyć kartę parkingu, którą można wydrukować z menu potwierdzeń pobytów/meldunków.
Wydruk będzie poprawny jedynie w przypadku poprawne wypełnienia cenników umowy i przypisania jej do pobytu.
5. Karta najmu sal konferencyjnych/sali konferencyjnej/impreza
Jeśli gość korzysta z sal konferencyjnych, wystawowych, imprezy możemy dodatkowo stworzyć kartę rozliczenia konferencji, którą można wydrukować z menu potwierdzeń konferencji. Można też wydrukować kartę konferencji dla każdej sali oddzielnie.
Wydruk będzie poprawny jedynie w przypadku poprawne wypełnienia cenników umowy i przypisania jej do pobytu.
6. Zestawienia zbiorcze.
Zestawienia rozliczające są dostępne w menu raportów i mogą być dostosowywane do potrzeb. Oczywiście ich poprawność zależy od poprawnej umowy, która będzie zawierała zdefiniowane koszty.
Poniżej w punktach opiszemy przygotowanie systemu do tworzenia kart wynajmu.
1. Przygotowanie umowy.
Podstawowa czynność pozwalająca na definiowanie kosztów ponoszonych podczas wynajmu.
gdzie
1. Cenniki umowy, definiujące poszczególne koszty
2. Definicje stawki
3. Czego dotyczy umowa
Definicje stawki mogą przyjmować wartości:
-brak
-koszt
-prowizja
-kara umowna
Dotyczy przyjmuje wartości:
-brak
-rezerwacja
-konferencja
-parking
Sposób naliczenia należy wybrać jeden z poniższych:
-wg krotności (ilości)
-wg krotności (ilości) * ilość nocy
-wg krotności (ilości) * ilość godzin
-za ilość usług (trzeba wybrać asortyment)
-za ilość usług * ilość naliczeń (trzeba wybrać asortyment)
-za ilość usług w grupie asortymentu (trzeba wybrać grupę asortymentu)
-za ilość usług w grupie asortymentu * ilość naliczeń (trzeba wybrać grupę asortymentu)
-za powierzchnię pomieszczenia
-za powierzchnię pomieszczenia * ilość nocy
-za powierzchnię pomieszczenia * ilość godzin
-za ilość osób
-za ilość osób * ilość nocy
-za ilość osób * ilość godzin
Istotnym jest zdefiniowanie kogo dotyczy pozycja, czy zleceniobiorcy, czy zleceniodawcy.
Jeśli pozycja jest kosztem, wypełniamy pole stawka, jeśli ceną - pole cena.
Tworząc pozycje umowy należy mieć na uwadze, że system będzie rozpoznawał koszty po asortymencie lub grupie asortymentu. I tak dla przykładu koszt wynajmu parkingu będzie rozpoznawany po asortymencie "parking" jeśli taki pojawi się w sprzedaży (usługach, rezerwacji parkingu, etc).
Koszty można powiązać z grupą asortymentu (np noclegi).
2. Tworzenie, rejestracja skierowań.
Skierowania są niezbędne do powiązania kosztów internatu z rezerwacjami internatu.
Skierowania wypełniamy na liście skierowań jak niżej:
Skierowanie musi być powiązane z rezerwacją.
Efektem takiego skierowania jest wydruk:
3. Karta najmu pokoju
Konsekwencją powyższych jest karta najmu pokoju, którą można wydrukować z menu potwierdzeń pobytów/meldunków.
Wydruk będzie poprawny jedynie w przypadku poprawne wypełnienia cenników umowy i przypisania jej do pobytu.
Brak przypisanej umowy powoduje brak rozliczenia przychodów.
4. Karta najmu parkingu
Jeśli gość korzysta z parkingu możemy dodatkowo stworzyć kartę parkingu, którą można wydrukować z menu potwierdzeń pobytów/meldunków.
Wydruk będzie poprawny jedynie w przypadku poprawne wypełnienia cenników umowy i przypisania jej do pobytu.
5. Karta najmu sal konferencyjnych/sali konferencyjnej/impreza
Jeśli gość korzysta z sal konferencyjnych, wystawowych, imprezy możemy dodatkowo stworzyć kartę rozliczenia konferencji, którą można wydrukować z menu potwierdzeń konferencji. Można też wydrukować kartę konferencji dla każdej sali oddzielnie.
Wydruk będzie poprawny jedynie w przypadku poprawne wypełnienia cenników umowy i przypisania jej do pobytu.
6. Zestawienia zbiorcze.
Zestawienia rozliczające są dostępne w menu raportów i mogą być dostosowywane do potrzeb. Oczywiście ich poprawność zależy od poprawnej umowy, która będzie zawierała zdefiniowane koszty.